Gebruikerstip voor KING ERP & Handel

Automatisch opstarten met favoriete programma’s

6 Apr, 2022 | KING ERP & Handel | 0 comments

Wist je dat je met KING ERP je veelgebruikte programmaonderdelen automatisch kunt laten opstarten?

We kennen het allemaal, we starten onze PC op en starten dan, in willekeurige volgorde,  Outlook, Chrome internetbrowser, MS Teams, KING ERP, etc.

Als we KING ERP hebben opgestart, willen we vaak dezelfde schermen zien, zoals bijvoorbeeld Openstaande posten van de debiteuren, Artikelen, Bankieren…
Je kunt dit automatiseren en voortaan door KING ERP op te starten meteen deze schermen geopend te hebben.

  • KING ERP heeft namelijk een autostart functie zowel voor interne programmaonderdelen als externe programma’s.

Hoe kan je autostart inrichten?

Ga naar Diversen > Werkbalken > vink ‘Autostart’ aan.

Er verschijnt een 2e werkbalk in het hoofdmenu van KING ERP en je ziet onder ‘Algemeen’ een blokje-met-pijltje.

  • Klik met de rechtermuisknop hier op om deze nieuwe werkbalk verder in te richten en kies voor ‘Aanpassen…’.
  • Pak nu met de linkermuisknop een submenu item (bijv. Debiteuren-Debiteuren) en sleep deze naar het lege vakje.
  • Dat ziet er dan zo uit:

Dit kun je ook voor externe programma’s doen.

  • Klik op Externe programma’s en voeg bijvoorbeeld Outlook en Chrome toe.
  • Klik op Toevoegen en type voor Outlook de ‘Naam’ en kies ‘Doel’ (de locatie op je pc van ‘Outlook.exe’):
  • Dit zou voor Chrome kunnen zijn:

Als je hierna KING ERP opstart dan starten deze submenu’s en externe programma’s, die nu in het menu ‘Autostart’ staan, automatisch op.